- Mistrz Gry: Wojtek [Avangarda]
- System: Earthdawn 4ed.
- Tytuł: Maski Strachu
- Godzina rozpoczęcia sesji: 12:00
- Czy przyjazne dla początkujących: Tak, zapraszam wszystkich chętnych
- Oczekiwana wiedza graczy: Żadna, wszystko wyjaśnię na sesji
- Wymagana znajomość języków obcych: Żadna
- Ograniczenie wiekowe: 16+
- Liczba graczy: 3 – 5
- Czas trwania sesji: 4h
- Hashtagi: #podróż, #starter, #jaskinia, #Maska
- Triggery: szaleństwo, przemoc – PEGI 13,
- Czy MG chce się skontaktować z uczestnikami przed sesją: Nie
- Czy MG przygotuje gotowe postacie: Tak
- Źródło grafiki: okładka Earthdawn Czwarta Edycja Przygoda: Maski Strachu
Opis sesji:
Podczas Pogromu niezliczone Horrory żywiły się bólem i rozpaczą Dawców Imion w całej Barsawii. Jednym z nich była nikczemna istota znana jako Zwodziciel. Gdy Pogrom się zakończył, Horror ten został wygnany z planu fizycznego. Niestety Violo Haghan, elficki ksenomanta, pragnie jego powrotu. Wiekowy elf był jedną z marionetek Horrora, gdy przemierzał on te ziemie. Znamię, jakie bestia zostawiła na ksenomancie, doprowadziło Dawcę Imion do szaleństwa. Violo znalazł sposób, by porozumieć się ze Zwodzicielem w jego ksenoświecie, a dzięki temu połączeniu otrzymał kilka podstawowych umiejętności Horrora. Potrafi on opętać duchy powietrza, co pozwala mu wywoływać nagłe i potężne burze. Elf wyrabia także maski z drewna pewnego gatunku czarnego dębu. Maski kontrolują tych, którzy je zakładają, a jeśli dodatkowo są oni naznaczeni przez Zwodziciela, zostają uwięzieni między życiem a śmiercią.
Każda podróż przez Barsawię obfituje w rozmaite niebezpieczeństwa, a podróż z Targowiska do Przyczółka nie jest pod tym względem inna. Co trzy miesiące Kompania
Przewozowa Ostatniej Sprawy organizuje taką wyprawę, aby uchronić niezależnych wędrowców przed zagrożeniami, jednocześnie najmując początkujących adeptów, którzy pod okiem bardziej doświadczonych bohaterów chcą się sprawdzić na ścieżce swojej dyscypliny. Tej konkretnej wyprawie przewodzi Elora Sundarmar. Kilka innych, znanych w Przyczółku, postaci zgłosiło się do roli strażników Karawany. Są to: JT Ferian, Xaolete Jregh, Boselyn Oakram i Nivek Jamar. Każdy z tych adeptów pracuje dla innej kompanii poszukiwaczy przygód i choć nie do końca sobie ufają, widzą w tym najlepszą gwarancję bezpiecznej podróży przez Barsawię.
Zagramy w przygodę wprowadzającą do systemu Earthdawn – Świt Ziemi na zasadach ze Startera. To doskonała możliwość postawienia swoich pierwszych kroków w tym systemie!