Przebudzenie Malty

  • Mistrz Gry: Castelviator
  • System: FUNT (zgodny z FUPL)
  • Tytuł: Przebudzenie Malty
  • Czy przyjazne dla początkujących: Tak
  • Sesja dostępna dla osób z niepełnosprawnością umysłową w stopniu średnim bądź lekkim: Nie
  • Ograniczenie wiekowe: 18+
  • Liczba graczy: 2 - 4
  • Czas trwania sesji: 3-5 godzin
  • Triggery: Przemoc, konflikt religijny, okultyzm, potencjalnie wysoka śmiertelność postaci
  • Źródło grafiki: Domena publiczna (obraz autorstwa Matteo Pérez de Alesio)

Opis sesji:

Czerwiec 1565 roku. Od miesiąca potężne siły Imperium Osmańskiego usiłują zająć Maltę. Niewielka wyspa jest strategicznym punktem Morza Śródziemnego. Jest też siedzibą joannitów, zakonu rycerskiego istniejącego od czasów pierwszych wypraw krzyżowych. Walki są krwawe i zażarte. Wykazaliście się w boju, dlatego zostaliście wybrani do pewnej tajnej misji…
Przygoda jest osadzona w realiach historycznych, ale zawiera też elementy fantasy i horroru.
Wykorzystamy mechanikę FUNT, z którą możecie się zapoznać tutaj: https://funtrpg.com/content/funt-rpg
Na początku sesji gracze wybiorą (większością głosów), czy wolą stanąć po stronie joannitów czy Turków. Obie strony konfliktu są „grywalne”, ale wszyscy bohaterowie muszą być po tej samej stronie, dlatego oczekuję, że przegłosowani podporządkują się woli większości. Potem dobierzecie bohaterów spośród przygotowanych postaci.