Lombard Gringle’a

  • Mistrz Gry: Narsilion
  • System: RuneQuest
  • Tytuł: Lombard Gringle’a
  • Godzina rozpoczęcia sesji: 11:00
  • Czy przyjazne dla początkujących: Tak, ale przyda się jednak odrobina doświadczenia
  • Oczekiwana wiedza graczy: Żadna, wszystko wyjaśnię na sesji
  • Wymagana znajomość języków obcych: Podstawowa – kilka prostych pojęć
  • Ograniczenie wiekowe: 13-16
  • Liczba graczy: 1 – 3
  • Czas trwania sesji: 3-4 godziny
  • Hashtagi: epoka brązu, magia, oblężenie, napaść
  • Triggery: trochę mułowate zasady sięgające lat 70-tych
  • Czy MG chce się skontaktować z uczestnikami przed sesją: Nie
  • Czy MG przygotuje gotowe postacie: Tak
  • Źródło grafiki: okładka podręcznika quick start najnowszej edycji

Opis sesji:
Właśnie kończy się Święty Miesiąc w wiosce Apple Lane (Jabłoleja?) położonej na ruchliwym szlaku handlowym. Przybyli tu przedstawiciele okolicznych górskich klanów. Jednym z elementów obchodów jest Rytuał Przejścia, dzięki któremu młodzież może wejść w wiek dorosły.
Takimi młodzikami, tuż po Rytuale Przejścia, są nasi bohaterowie. Właśnie wkraczają w życie, głodni niezależności, przygód, sławy i tego wszystkiego, na co pozwala świeżo osiągnięta dorosłość.
Okazja żeby popróbować poważnych zadań i przygód pojawia się szybko, bo w Apple Lane kłopoty same was znajdują, nie trzeba ich szukać.
Weźmy na przykład takiego Gringle’a. Świetnie się facet ustawił, prowadzi przy tym ruchliwym szlaku lombard, handluje rozmaitymi cennymi i magicznymi przedmiotami. A jednak: właśnie napytał sobie biedy, spodziewa się nocnego ataku. Termin jest wyjątkowo niewygodny. Gringle ma zobowiązania wobec Issariesa, boga handlu, i musi najbliższą noc spędzić w świątyni. Nic dziwnego, że chciałby zatrudnić osobników, którzy odpowiednio przywitają w lombardzie nieproszonych gości…
* * *
Tą historią mnóstwo graczy zaczynało swoją przygodę z RuneQuestem. Była fragmentem wydanego w ’78 roku modułu Apple Lane, który – ciekawostka – jako jeden z pierwszych w historii RPG opisywał bohaterów niezależnych posiadających (szok i niedowierzanie!) własne imiona, motywacje i wzajemne relacje.
* * *
Tak, będą kaczki. W końcu to RuneQuest, prawda?
* * *
UWAGA: okazało się niedawno, że umiem poprowadzić ALBO dla młodszych graczy, ALBO dla dorosłych. Nie poprowadzę dla mieszanego składu dzieci zwłaszcza z rodzicami itd, bo wtedy nie bawią się dobrze ani dzieci (krępują się dorosłych), ani dorośli (nudzą się), ani mistrz gry (usiłuje zrobić szpagat narratorski). Po prostu rozstrzał oczekiwań jest za duży.