- Mistrz Gry: Mor
- System: Bleak Spirit
- Tytuł: Droga na skraju świata
- Godzina rozpoczęcia sesji: 11:00
- Czy przyjazne dla początkujących: Tak, zapraszam wszystkich chętnych
- Oczekiwana wiedza graczy: Żadna, wszystko wyjaśnię na sesji
- Wymagana znajomość języków obcych: Podstawowa – kilka prostych pojęć
- Ograniczenie wiekowe: 16+
- Liczba graczy: 1 – 4
- Czas trwania sesji: W zależności od liczby i zaawansowania graczy, ale około 4h
- Hashtagi: Melancholia, podróż, ruiny, eksploracja, Dark Souls, RPG bez MG
- Triggery: Przemoc adekwatna do gatunku, potencjalna śmierć postaci
- Czy MG przygotuje gotowe postacie: Postać tworzona jest wspólnie na sesji
- Źródło grafiki: https://www.artstation.com/artwork/5vLqk1
Opis sesji:
Bogowie i herosi już dawno opuścili ten świat, zabierając ze sobą urodzaj i pokój.
Czas mitów skończył się — tak przynajmniej twierdzą ludzie żyjący w niewielkich skupiskach, w cieniu monumentalnych ruin, które powoli przegrywają walkę z równie monumentalną roślinnością. Pozostał po nim żal, niezliczone krainy wypalone przez wojnę, rozlewiska zanieczyszczone zarazą, puste miasta i pełne cmentarze. Bezkształtne, rachityczne zwierzęta i oszalałe bestie, powykręcane w kształty, na które natura nie powinna pozwalać.
Czas mitów skończył się — i nikt nie wie, co nadejdzie po nim.
Przez ten zniszczony świat podróżuje samotny Wędrowiec. Zmierza przed siebie, ku nieznanemu przeznaczeniu, ku tajemniczemu Przeciwnikowi. Być może odmieni losy świata. Być może jedynie uda mu się dojrzeć cień sił rządzących światem.
Opowiedzmy historię Wędrowca.
Bleak Spirit jest kooperacyjną grą fabularną, inspirowaną grami komputerowymi Dark Souls, Elden Ring i Hollow Knight. Gracze wspólnie tworzą historię pojedynczej postaci, przemierzającej nieznany, opuszczony świat i odkrywającej ukryte w nim skarby, tajemnice i niebezpieczeństwa.
System Bleak Spirit nie posiada klasycznej roli Mistrza Gry; zamiast tego wszyscy gracze wcielają się po kolei w Wędrowca (postać), Świat (wszystko, co otacza Wędrowca) oraz Chór (odpowiedzialny za rozstrzyganie dramatycznych decyzji i odgrywanie postaci niezależnych).
Dla osób nowych w RPG — lub tych, które nie miały dotąd styczności z systemami pozbawionymi Mistrza Gry — będą zapewnione materiały pomocnicze, umożliwiające płynne wejście w rozgrywkę.