Zaginięcie Alice

  • Mistrz Gry: mickev
  • System: Alice is missing – cicha gra RPG
  • Tytuł: Zaginięcie Alice
  • Czy przyjazne dla początkujących: Tak, zapraszam wszystkich chętnych
  • Oczekiwana wiedza graczy: Żadna, wszystko wyjaśnię na sesji, Kontakt mailowy przed sesją, Przeczytanie opisu jest konieczne! Zawiera dość ważne informacje i pierwsze wskazówki w kwestii rozgrywki.
  • Wymagana znajomość angielskiego: Oryginalne karty gry przetłumaczyłem (niemal) 1:1, więc angielski jest potrzebny tylko do czytania kilku mniej używanych materiałów, które w zasadzie i tak będę tłumaczył na poczatku rozgrywki
  • Ograniczenie wiekowe: 18+
  • Liczba graczy: 2 – 4
  • Czas trwania sesji: co najmniej 3,5h
  • Jakie narzędzia będą wykorzystywane na sesji i co jest mi potrzebne: Discord – mam swój, zaproszę tam graczy po otwarciu, Roll20
  • Czy MG chciałby widzieć swoich graczy: Nie
  • Czy będzie muzyka: Tak
  • Hashtagi: #ZaginięcieAlice #Aliceismissing #CichagraRPG #maksymalnaimmersja
  • Triggery: osamotnienie, strata kogoś bliskiego, niebezpieczeństwo, przemoc, napięcie, niepewność, bezsilność
  • Czy MG chce się skontaktować z uczestnikami przed sesją: Tak
  • Czy MG przygotuje gotowe postacie: Tak
  • Discord MG: mickev#2252
  • Źródło grafiki: Hunters Entertainment

Opis sesji:
Gra fabularna inna niż wszystkie, ponieważ w trakcie faktycznej rozgrywki nie jest wypowiadane na głos ani jedno słowo – wszystko odbywa się w oparciu o komunikator internetowy. Gra opowiada o poszukiwaniach waszej przyjaciólki/siostry/koleżanki/sympatii, Alice – która zaginęła. Ja będę graczem tak jak inni, ale jako, że już znam system i przygotowałem Roll20 – będę też moderatorem, który wszystkich wprowadzi i przeprowadzi was przez bardzo ważną pierwszą część związaną z przygotowaniem rozgrywki. Mam nadzieję, że również uda mi się z wami odpowiednio podsumować rozgrywke, dlatego jeśli ktoś chce zagrać i iść – to może nie całkiem system dla niego?

Gra jest bardzo immersyjna i potrafi wywołać naprawdę silne emocje, dlatego zdecydowałem, że wolę osoby pełnoletnie. Kładzie ona też ogromny nacisk na BHS definiując pojęcia krech (coś co nie może sie pojawić, gdyż wywoła duży dyskomfort któregoś z graczy) i zasłon (motywy opisane pobieżnie, zasygnalizowane bez szczegółów). Z tego też powodu proszę graczy o przygotowanie się: rzetelne określenienie jakie macie triggery i poinformowanie z wyprzedzeniem od czego „odcinacie sie grubą krechą”, oraz co „ma być za zasłoną”.
Oczywiście każdy może mieć kilka krech i zasłon. Podręcznik domyślnie uznaje, że za zasłoną jest:
– przemoc – nie opisujemy szczegółowo co może lub zdarzyło się Alice lub komukolwiek innemu.
– brak zgody na seks – wchodzą w to tematy dookoła, czyli znęcanie się, przymuszanie, napaść seksualna czy odurzanie.
– obwinianie ofiary – z naszych rozmów lub plotek na temat Alice może okazać się, że nie jest to krystalicznie czysta osoba. Nawet jeżeli w charakterze naszej postaci jest twierdzenie, że „zasłużyła na to”, nie wygłaszamy tego i nie wdajemy się w szczegóły.
Prosiłbym, żeby te zasłony respektować, a jeśli ktoś uważa za słuszne – mogą nawet zostać krechami.

Na początku wiecie, że Alice zaginęła 3 dni temu. Akcja rozpoczyna się w pierwszym dniu ferii świątecznych, 22 grudnia, w momencie kiedy Charlie Barnes (domyślnie postać moderatora, on jedyny nie wie o zaginięciu) przyjechał do Silent Falls… Resztę dowiecie się w czasie wprowadzenia przed rozgrywką. Możecie się zastanowić nad preferencjami: czy chcecie grać bratem/siostrą Alice, jej najlepszą przyjaciółką/przyjacielem, osobą z którą Alice jest w sekretnym związku, czy może kimś kto się w niej podkochuje… ale wybór postaci i tak nastąpi na początku sesji 😉