鬼の血液(Krew Oni)

  • Mistrz Gry: Dacar Arunsone
  • System: Shinobigami
  • Tytuł: 鬼の血液(Krew Oni)
  • Czy przyjazne dla początkujących: Tak, zapraszam wszystkich chętnych
  • Oczekiwana wiedza graczy: Żadna, wszystko wyjaśnię na sesji, Kontakt mailowy przed sesją
  • Wymagana znajomość angielskiego: Nie
  • Ograniczenie wiekowe: 16+
  • Liczba graczy: 3 – 4
  • Czas trwania sesji: 3-5h
  • Triggery: Prawdopodobna spora doza przemocy i dziwnych technik walki oraz czarnej magii. System zakłada konflikty pomiędzy postaciami graczy.
  • Źródło grafiki: Strona producenta angielskiej wersji gry, grafika z gry.

Opis sesji:
Gdy zwiadowca Spadkobierców Oni odkrywa istnienie nieznanej dotąd odnogi swojego klanu, tylko Agencja Hirasaka wydaje się zdawać sobie sprawę z powagi tego znaleziska. Dlatego, wykorzystując swoje kontakty, zadbali o odpowiednie nagłośnienie sprawy — otóż, zaginiona linia Oni to klucz do powrotu Shinobigami! Teraz pozostałe klany nie mogą pozostać bezczynne! Jeden ze zidentyfikowanych potomków rodu jest uczniem w liceum na obrzeżach Tokio, co oznacza, że jego szkoła wkrótce stanie się areną nadnaturalnej bitwy…

„Shinobigami” to dość specyficzna gra J-RPG, w której gracze wcielają się w przedstawicieli obdarzonych nadnaturalnymi mocami klanów ninja. Podobnie jak wiele innych japońskich RPG, wykorzystuje ona „structured play”, struktura sesji jest ściśle zdefiniowana, z wyraźnym podziałem na sceny i fazy gry. Z drugiej strony gracze mają duży wpływ na przebieg sesji, w początkowych fazach każda osoba dostaje własną scenę do rozegrania. Shinobigami nie zakłada, że gracze będą współpracować, wprost przeciwnie – klany od lat toczą swoje prywatne wojny i jest spora szansa, że poszczególne postacie będą posiadać zadania prowadzące do konfliktu z innymi bohaterami graczy.

Znajomość japońskiego nie jest konieczna, można nie lubić anime (aczkolwiek ostrzegam, część przyborów posiada ilustracje w mangowej estetyce). Mechanika jest prosta (poziom złożoności porównywalny z przeciętnym Powered by Apocalypse) a świat jedynie zgrubnie naszkicowany, pozostawiający sporo swobody graczom (podobnie jak w PbtA).