Biała Dama

  • Mistrz Gry: Damian
  • System: realiach historyczne XIVw na mechanice warhammera 4ed
  • Tytuł: Biała Dama
  • Godzina rozpoczęcia sesji: 11:00
  • Czy przyjazne dla początkujących: Tak, zapraszam wszystkich chętnych
  • Oczekiwana wiedza graczy: Żadna, wszystko wyjaśnię na sesji
  • Wymagana znajomość języków obcych: Żadna – materiały są w jezyku polskim.
  • Ograniczenie wiekowe: 16+
  • Liczba graczy: 4 – 5
  • Czas trwania sesji: 4h
  • Hashtagi: XIV w. historia, rycerstwo, zasadzka
  • Triggery: przemoc
  • Czy MG przygotuje gotowe postacie: Tak
  • Źródło grafiki: Peter Mckinstry

Opis sesji:
A.D. 1384 Szlak kupiecki z Węgier do Krakowa
Ścieżka wiodąca przez gęsty las Beskidu rozciąga się przed podróżnymi niczym wąska, wijąca się wstęga. Gdy orszak przekracza kamienny mostek nad wąskim potokiem, jeden z rycerzy odwraca się w siodle, marszcząc brwi. W dusznym, wilgotnym powietrzu coś jest nie tak. Karawana nie była liczna – kilka wozów, dwudziestu zbrojnych, kilka służek i zakonnik. Czujni, ale niespodziewający się tego, co już na nich patrzyło spośród drzew.
Gdy orszak zagłębia się w najbardziej zacienioną część lasu, nagle powietrze wypełnia świst bełtów. Jeden z jeźdźców osuwa się z siodła, a konie rżą przerażone. Przed podróżnymi, niczym cienie wyrwane z głębi puszczy, pojawiają się zamaskowani napastnicy. To nie zwykli rabusie – ich ruchy są precyzyjne, a atak dobrze skoordynowany.
Kiedy kurz opadł, wokół unosił się jedynie fetor krwi i dogasających wozów. Las ponownie zamknął się nad tymi, którzy polegli.
Niektórzy wciąż oddychali, oszołomieni, niepewni, czy ocaleli, czy jedynie odwlekają swój koniec. Inni, którzy przybyli później, znaleźli pobojowisko: ciała ludzi i koni, zniszczone wozy, ślady ucieczki prowadzące w głąb puszczy. To nie było zwykłe łupiestwo. Napastnicy zabrali coś. lub Kogoś.