- Mistrz Gry: Damian
- System: realiach historyczne XIVw na mechanice warhammera 4ed
- Tytuł: Biała Dama
- Godzina rozpoczęcia sesji: 11:00
- Czy przyjazne dla początkujących: Tak, zapraszam wszystkich chętnych
- Oczekiwana wiedza graczy: Żadna, wszystko wyjaśnię na sesji
- Wymagana znajomość języków obcych: Żadna – materiały są w jezyku polskim.
- Ograniczenie wiekowe: 16+
- Liczba graczy: 4 – 5
- Czas trwania sesji: 4h
- Hashtagi: XIV w. historia, rycerstwo, zasadzka
- Triggery: przemoc
- Czy MG przygotuje gotowe postacie: Tak
- Źródło grafiki: Peter Mckinstry
Opis sesji:
A.D. 1384 Szlak kupiecki z Węgier do Krakowa
Ścieżka wiodąca przez gęsty las Beskidu rozciąga się przed podróżnymi niczym wąska, wijąca się wstęga. Gdy orszak przekracza kamienny mostek nad wąskim potokiem, jeden z rycerzy odwraca się w siodle, marszcząc brwi. W dusznym, wilgotnym powietrzu coś jest nie tak. Karawana nie była liczna – kilka wozów, dwudziestu zbrojnych, kilka służek i zakonnik. Czujni, ale niespodziewający się tego, co już na nich patrzyło spośród drzew.
Gdy orszak zagłębia się w najbardziej zacienioną część lasu, nagle powietrze wypełnia świst bełtów. Jeden z jeźdźców osuwa się z siodła, a konie rżą przerażone. Przed podróżnymi, niczym cienie wyrwane z głębi puszczy, pojawiają się zamaskowani napastnicy. To nie zwykli rabusie – ich ruchy są precyzyjne, a atak dobrze skoordynowany.
Kiedy kurz opadł, wokół unosił się jedynie fetor krwi i dogasających wozów. Las ponownie zamknął się nad tymi, którzy polegli.
Niektórzy wciąż oddychali, oszołomieni, niepewni, czy ocaleli, czy jedynie odwlekają swój koniec. Inni, którzy przybyli później, znaleźli pobojowisko: ciała ludzi i koni, zniszczone wozy, ślady ucieczki prowadzące w głąb puszczy. To nie było zwykłe łupiestwo. Napastnicy zabrali coś. lub Kogoś.