Adepci magii i czarodziejski kamień

  • Mistrz Gry: Dacar Aria Arundottir
  • System: Old School Essentials
  • Tytuł: Adepci magii i czarodziejski kamień
  • Godzina rozpoczęcia sesji: 14:15
  • Czy przyjazne dla początkujących: Tak, zapraszam wszystkich chętnych
  • Oczekiwana wiedza graczy: Żadna, wszystko wyjaśnię na sesji
  • Wymagana znajomość języków obcych: Podstawowa – kilka prostych pojęć
  • Ograniczenie wiekowe: 16+
  • Liczba graczy: 3 – 5
  • Czas trwania sesji: 4-5 h
  • Hashtagi: D&D, Old School, The Worst Witch
  • Triggery: Nic poza standardową dawką przemocy i zagrożenia dla postaci.
  • Czy MG chce się skontaktować z uczestnikami przed sesją: Nie
  • Czy MG przygotuje gotowe postacie: Tak
  • Źródło grafiki: https://discworld.fandom.com/

Opis sesji:
Życie czarodzieja to nie bajka – kapryśni mistrzowie, którzy wydzielają wiedzę równie chętnie jak kupiec rozstaje się z monetami; drużyna awanturników, która traktuje cię jak piąte koło u wozu, a na postojach robi sobie żarty z twoich szans na przeżycie, czy wreszcie zaklęcia, które znikają z twojej pamięci w momencie, gdy je wypowiesz…
Na szczęście jest akademia Henriika Kurkmakera, jedna z niewielu szkół magii na kontynencie, która może pochwalić się nie tylko niskim czesnym, ale także prawdziwym Kamieniem Magii, artefaktem z Dawnych Wieków, który pozwala adeptom czarować do woli na terenie szkoły. Owszem, może położenie jest trochę nie tego, odnalezienie zameczku pośród gór Północy jest wyzwaniem samym w sobie, a obiady pod koniec zimy nierzadko składają się z kaszy (kropka. Nic innego nie zostało w spiżarni, a dotarcie do najbliższej osady wymaga magii poza możliwościami starego Henriika). Plus jest zimno.
Pewnej mroźnej nocy na dokładkę ktoś zaiwanił Kamień…

Zapraszam na kolejną ekscytującą przygodę w starym stylu Najbardziej Znanej Gry Fantasy (TM). Tym razem do wyboru będą dwie klasy postaci – Magic User i Illusionist. Zapomnijcie o sprytnych, dźgających sztyletem w plecy złodziejach, leczących rany klerykach czy czołgach wojownikach, tylko grupa pierwszopoziomowych (czy też, jak mawiają złośliwi, jedno-sztyletowych) czarodziejów mająca do dyspozycji swój spryt, wiedzę na tematy tajemne i jeden czar dziennie…