„Jeśli ktoś już u mnie grał i poznał mroczne ziemie, to może od razu przejść do ostatniego akapitu.
Burza chaosu ustała. Imperium dźwiga się po ciężkiej wojnie. Książę-Elektor Ostlandu zarządził wyprawę na spustoszone tereny, z których od dawna nie napływały żadne wieści. Pech chciał, że tajemnicza, mroczna siła rozpostarła swą domenę nad nimi.
Ekspedycja została zdziesiątkowana, niedobitki schroniły się w Twierdzy Steinberg – ruinach starego zamku, jedynej bezpiecznej przystani pośród morza niebezpieczeństw. Wraz z uchodźcami próbują przeżyć, zapewnić sobie zapasy w celu kontynuowania wyprawy, zebrania możliwie najwięcej wiedzy o mrocznych ziemiach, oraz na powrót z raportem do Księcia – Elektora.
Wszędzie czyhają nieznane niebezpieczeństwa, które wyzwolą w was najgorsze instynkty. Wasze motywacje mogą być tarczą, lub ciężarem. Wasze nawyki – bronią lub pułapką. Każda decyzja może być istotna, każdy błąd będzie bolesny. Czy jesteś dość zdeterminowany, by ryzykować życie dla szansy na chwałę i bogactwo? Czy poświęcisz wszystko, aby stawić czoła wyzwaniom na mrocznych ziemiach?
Grupie śmiałków udało się przedrzeć do posiadłości von Steinbergów, otoczonej przez grupy nieumarłych. Z relacji ocalałej służby wynika, że zmarli przebudzili się w momencie szturmu sił chaosu na posiadłość. Strażnicy bronili dworu, szlachta skryła się w piwnicach, służba zabarykadowała się w spiżarni. Armie zwierzoludzi przegrały, lecz szkielety pozostały, odcinając drogę ucieczki ocalałym. Uratowanie dworzan zapewniłoby cenne informacje, zaś eskorta poza mroczne ziemie podniosłaby prestiż wyprawy i zapewniłaby wsparcie księcia-elektora. Czy uda wam się odkryć tajemnice posiadłości? Czy ratowanie kilku nadętych bęcwałów okaże się warte waszych poświęceń?”