- Mistrz Gry: Andre []
- System: autorska mechanika – świat gry The Last of Us
- Tytuł: Ostatni z Nas – 20 lat po końcu cywilizacji
- Czy przyjazne dla początkujących: Tak, zapraszam wszystkich chętnych
- Oczekiwana wiedza graczy: Żadna, wszystko wyjaśnię na sesji
- Wymagana znajomość angielskiego: Nie
- Ograniczenie wiekowe: 18+
- Liczba graczy: 3 – 5
- Czas trwania sesji: 4-6
- Hashtagi: survival horror postapo zombie
- Triggery: body horror, brutalność, pandemia, pasożytnicze grzyby
- Czy MG chce się skontaktować z uczestnikami przed sesją: Nie
- Czy MG przygotuje gotowe postacie: Nie
- Źródło grafiki: Gra „The Last of Us 2” Producent: Naughty Dog, Wydawca: Sony Interactive
Opis sesji:
Zapraszam na sesję RPG w systemie Ostatni z Nas – gra fabularna. Świat pochodzi z postapokaliptycznej gry „The Last of Us”, wydanej na konsole PlayStatation 3 i 4. Zasady opracowałem samodzielnie.
Akcja naszej przygody toczy się 20 lat po wybuchu nieuleczalnej epidemii. Postacie mające po 20-parę lat nie znają świata innego niż ruiny i niebezpieczeństwo na każdym kroku. Ocaleli, stanowiący mały ułamek dawnego społeczeństwa, żyją w otoczonych murami gettach. Poszukują zapasów żywności, budują niezbędny sprzęt i walczą z Zakażonymi – ludźmi zmutowanymi na skutek kontaktu z zarodnikami pasożytniczego grzyba, przemieniającego ludzi w krwiożercze, zombie-podobne istoty. Między enklawami nie ma praktycznie żadnej łączności, często brakuje surowców. Toczy się walka o przetrwanie.
Jesteście grupą osób, które z różnych powodów (wybierzemy je z losowanych przed sesją kart motywacji) postanowiły wyrwać się z kontrolowanej przez wojsko enklawy w centrum zrujnowanego Bostonu i przedrzeć do mniejszej, podobno bardziej przyjaznej społeczności żyjącej o parę dni drogi stamtąd.
Nie wymagam znajomości świata ani zasad, wszystko wytłumaczę. Postacie tworzy się bardzo szybko. Oprócz rzutów na cechy, w grze istotny jest element zbieractwa i craftingu – używamy specjalnych kart sprzętu i surowców, każda opisuje, do czego można ją użyć. Dodatkowo, aby wzbogacić warstwę wizualną, taktyczne aspekty gry postaram się prezentować na ekranie z wykorzystaniem platformy Foundry. Wszystkie rzuty, zarządzanie postaciami i ekwipunkiem będą się odbywać klasycznie, z użyciem fizycznych pomocy.