- Mistrz Gry: X-Ray
- System: WFRP 2ed. z autorskimi zmianami
- Tytuł: Mroczne ziemie: Zdążyć na Północ
- Czy przyjazne dla początkujących: Tak
- Sesja dostępna dla osób z niepełnosprawnością umysłową w stopniu średnim bądź lekkim: Nie
- Ograniczenie wiekowe: 15+
- Liczba graczy: 3-5
- Czas trwania sesji: 6h
- Triggery: Brutalność, groza, dosadność, trudne wybory, dramaty, niepoprawność polityczna, seks.
- Źródło grafiki: http://indieobscura.com
Opis sesji:
Jeśli ktoś już u mnie grał i poznał mroczne ziemie, to może od razu przejść do ostatniego akapitu.
Burza chaosu ustała. Imperium dźwiga się po ciężkiej wojnie. Książę-Elektor Ostlandu zarządził wyprawę na spustoszone tereny, z których od dawna nie napływały żadne wieści. Pech chciał, że tajemnicza, mroczna siła rozpostarła swą domenę nad nimi.
Ekspedycja została zdziesiątkowana, niedobitki schroniły się w Twierdzy Steinberg – ruinach starego zamku, jedynej bezpiecznej przystani pośród morza niebezpieczeństw. Wraz z uchodźcami próbują przeżyć, zapewnić sobie zapasy w celu kontynuowania wyprawy, zebrania możliwie najwięcej wiedzy o mrocznych ziemiach, oraz na powrót z raportem do Księcia – Elektora.
Wszędzie czyhają nieznane niebezpieczeństwa, które wyzwolą w was najgorsze instynkty. Wasze motywacje mogą być tarczą, lub ciężarem. Wasze nawyki – bronią lub pułapką. Każda decyzja może być istotna, każdy błąd będzie bolesny. Czy jesteś dość zdeterminowany, by ryzykować życie dla szansy na chwałę i bogactwo? Czy poświęcisz wszystko, aby stawić czoła wyzwaniom na mrocznych ziemiach?
Świnioludzie zebrali się w hordę i ruszyli w stronę twierdzy Steinberg. Obrona zrujnowanej twierdzy będzie ciężka, jest niemal pewne że ekspedycja i uchodźcy zostaną pokonani i wycięci w pień. Rozkazem Inkwizytora Hegela, sformowano dwie grupy, które uciekną na północ: jedna wydostała się z twierdzy, zabierając ze sobą wszystkie dowody i zapiski. Druga grupa wyruszy z dworu Steigerhoffów, jej zadaniem będzie eskorta ocalałej szlachty. Cała czwórka – Dziedzic fortuny Steigerhoffów, jego narzeczona, brat i siostra, zmuszeni zostali do udziału w okultystycznych rytuałach w podziemiach dworu, zanim członkowie ekspedycji pokonali mroczny kult. Poddali się, okazali skruchę, lecz czy można im ufać? Na ile uda się okiełznać panny i paniczów, nawykłych do tego, że to oni rozkazują innym? Pierwsza grupa wykonała zadanie, czy i drugiej się powiedzie? Tego dowiecie się podczas przedostatniej sesji kampanii na mrocznych ziemiach.