And I Must Scream

  • Mistrz Gry: Marcin Ziemniak
  • System: And I Must Scream
  • Tytuł: And I Must Scream
  • Czy przyjazne dla początkujących: Tak
  • Sesja dostępna dla osób z niepełnosprawnością umysłową w stopniu średnim bądź lekkim: Nie
  • Ograniczenie wiekowe: 18+
  • Liczba graczy: 7 - 10
  • Czas trwania sesji: 4 h
  • Triggery: Przemoc psychiczna i fizycznaSeks (także poliamoria i wątki homo/biseksualne)Dyskryminacja i wykorzystanieElementy straszne lub obrzydliweDotyk (no pain)Tematyka może obrażać uczucia religijneGra porusza tematykę uzależnieńWulgaryzmy
  • Źródło grafiki: NASA - zdjęcie jest w domenie publicznej

Opis sesji:

O grze:

„And I must scream” jest grą osadzoną w stylistyce hard science-fiction, rozumianej jako dogłębna i rzetelna eksploracja wpływu technologii na społeczeństwo, filozofię i etykę.
Gracze wcielą się w członków załogi ekspedycji wysłanej na kraniec Układu Słonecznego w celu zbadania niezwykłego zjawiska nazwanego „Anomalią”, które może być związane z obecnością inteligentnych form życia przybyłych do Układu Słonecznego. Załoga Gilgamesza należy do intelektualnej elity ludzkości, ludzie ci z różnych przyczyn zdecydowali się wyruszyć na tą niebezpieczną misję.
Poza tym, że chcemy pokazać możliwy kontakt z obcą formą życia w możliwe realistyczny i rzetelny naukowo sposób to chcemy przede wszystkim przyłożyć nacisk na narrację oraz tworzenie historii w czasie gry. Każda z postaci posiada pewien bagaż doświadczeń, z których wiele jest traumatycznych, co warunkuje ich pogląd na świat oraz podejście do potencjalnego kontaktu z pozaziemską inteligencją. W tej dramatycznej sytuacji dojdzie do konfrontacji zarówno z innymi graczami jak i z tym co napotkają na swojej drodze. Może to być pozytywne przeżycie, pomagające uporać się z przeszłością oraz poskładać na nowo światopogląd. Jednakże może ono także być traumatycznym doświadczeniem prowadzącym do upadku i psychologicznego cierpienia. Wiele będzie zależało od odegrania poszczególnych postaci oraz ich wzajemnych interakcji. Gracze mogą także podjąć wyzwanie by rozwikłać naturę miejsca do jakiego trafili jednak ich interpretacja (w zależności od własnych poglądów religijno-filozoficznych) może być bardzo odmienna.

Wybrane inspiracje:

Literatura
1. P. Watts, Ślepowidzenie
2. P. Watts, Echopraksja
3. P. Watts, Trylogia Rifters
4. D. Domagalski, Silentium Universi
5. H. Ellison, Muszę Krzyczeć a Nie Mam Ust
6. T. Chiang, Historia Twojego Życia
7. R. Williams, The Metamorphosis of Prime Intellect

Film i telewizja
1. Black Mirror (2011-2014, 2016)
2. The Expanse (2016-2017)
3. H+ (youtube)
4. Prometheus (2012, R. Scott)
5. Ex Machina (2015, Alex Garland)