- Mistrz Gry: Wojtek [Avangarda]
- System: DnD 5ed.
- Tytuł: Skarbiec al-Asturlabi
- Czy przyjazne dla początkujących: Tak, zapraszam wszystkich chętnych
- Oczekiwana wiedza graczy: Żadna, wszystko wyjaśnię na sesji
- Wymagana znajomość angielskiego: Nie
- Ograniczenie wiekowe: 16+
- Liczba graczy: 3 – 5
- Czas trwania sesji: 4h
- Hashtagi: #loch #Alladyn #orient
- Triggery: PEGI 13
- Czy MG chce się skontaktować z uczestnikami przed sesją: Nie
- Czy MG przygotuje gotowe postacie: Tak
- Źródło grafiki: Skarbiec Al-Astrulabi; Mrokodyl – wszystkie prawa zastrzeżone.
Opis sesji:
Zagubiona pośród piasków pustyni, na wschód od Hiyalu i na północ od Gór Duchów stoi Skała Al-Asturlabi. Srebrny strzelisty obelisk wynurza się zza horyzontu, niczym latarnia morska smagana wściekłymi falami. Jest cały z gładkiego kamienia, bez żadnej rysy, wyciosany z jednej alabastrowej skały.
Raz do roku, w pierwszą pełnię po święcie Nouruz, gdy tylko promienie księżycowego światła padną na ścianę monolitu, w jego ścianie pojawiają się drzwi – to potężna czarodziejka Al-Asturlabi rzuciła zaklęcie, by wejście do jej skarbca otwierało się tylko o określonej porze. Mówią, że w środku schowała Kostur Powietrza i Ciemności. Była to jej najpotężniejsza broń, której użyła do obrony miasta Izaan przed rozwścieczonymi ifrytami. Sezam stoi od wieków i chociaż od czasu do czasu wybiera się do niego jakaś drużyna
awanturników, to jeszcze nikomu nie udało się stamtąd wrócić.
—–
Przeniesiemy się w klimaty baśni z tysiąca i jednej nocy, na pustynie gdzie nieprzebrane skarby czekają na awanturników, śpiąc w starożytnych podziemiach. Gdzie żebracy targują się z potężnymi dżinami, a nieumarli pilnują ukrytych grobowców.
Skarbiec to prosty lecz klimatyczny loch dla postaci na 3 poziomie. Zapewnia 4 godziny gry wypełnionych walką, zagadkami i eksploracją.
Dziękuję autorowi, Pawłowi „Kurczakowi” Domownikowi, za możliwość poprowadzenia tej przygody. Jest ona dostępna tutaj: https://www.dmsguild.com/product/346622/Skarbiec-alAsturlabi