Za smoczą łzę

  • Mistrz Gry: Kosmit
  • System: Earthdawn Czwarta Edycja
  • Tytuł: Za smoczą łzę
  • Czy przyjazne dla początkujących: Tak
  • Sesja dostępna dla osób z niepełnosprawnością umysłową w stopniu średnim bądź lekkim: Nie
  • Ograniczenie wiekowe: 15+
  • Liczba graczy: 2 - 4
  • Czas trwania sesji: Do 5h
  • Triggery: Brak
  • Źródło grafiki: Helena Nikulina

Opis sesji:

Z dziennika Gran’aldiz, orczej zwiadowczyni:

9 Teyau 1499TH
Czternastego dnia od opuszczenia Travaru dotarłam do podnóża Gór Smoczych kierując się do źródła rzeki Byros, aby dokonać czynu pozwalającego dostroić się do kostura Znajdującego Drogę. Po drodze musiałam unikać plemion nomadów szukających łatwych łupów oraz potworów wywodzących się z czeluści kaerów, które nie przetrwały Pogromu. Znajdując się tak blisko celu, nie mogłam się poddać, wezwałam na pomoc Pasje, które chyba zesłały smoczą istotę wskazującą mi drogę na horyzoncie. Ku mojemu zdziwieniu obok strumienia odkryłam kamienne stopnie, które musiały być uformowane potężną magią żywiołów. Ciekawość mojej dyscypliny zwiadowcy musiała wziąć górę i podążyłam granitowymi schodami oddalając się od strumienia. Czułam jak coś mnie wzywa na tę drogę. Może to magia kostura, a może właśnie to, co skrywał kaer odkryty na końcu ścieżki.

(…)

We wnętrzu Smoczej Twierdzy, znalazłam ołtarz, który skrywał sekret Smoczej Łzy. (…) Piękna, jakby zrobiona z kryształu, unosiła się nad orichalkowym stołem, a jej moc pulsowała potężną magią powodując ból w skroniach. To chyba ten ból pozbawił mnie przytomności.

Obudziłam się w łodzi sunącej po rzece Byros nie pamiętając gdzie byłam. Wiedziałam, że cokolwiek wypuściło mnie z kaeru nie chciało, żebym tam wróciła. Cokolwiek odwiodło mnie od kaeru nie wiedziało, że czyn wobec Znajdującego Drogę dokonał się – kostur znalazł się w miejscu, którego nigdy nie odwiedził. Dzięki wpleceniu wątku i połączenia naszych wzorców mogłam odtworzyć mapę miejsca, w którym znalazłam Smoczą Łzę. Nic jednak nie wezwało mnie do ponownego podążenia znalezioną drogą…

Sesja w Earthdawn – systemie postapokaliptycznego fantasy. Szczątkowa wiedza o świecie mile widziana (https://pl.wikipedia.org/wiki/Earthdawn), ale chętnie zapoznam z nim nowych graczy. Sam scenariusz może być traktowany jako wstęp do przyszłych przygód na CnP. Zapraszam!