Nadzieja na lepsze jutro

  • Mistrz Gry: Gomez
  • System: Warhammer 2ed. (+ własne modyfikacje)
  • Tytuł: Nadzieja na lepsze jutro
  • Czy przyjazne dla początkujących: Tak, ale przyda się jednak odrobina doświadczenia
  • Oczekiwana wiedza graczy: Kontakt mailowy przed sesją, Przeczytanie udostępnionych w opisie sesji materiałów, Przeczytanie udostępnionych drogą mailową materiałów
  • Wymagana znajomość angielskiego: Nie
  • Ograniczenie wiekowe: 18+
  • Liczba graczy: 3 – 4
  • Czas trwania sesji: 6-7
  • Triggery: Początkujący MG, dramatyczny klimat, niesprawiedliwość społeczna, brutalność, drastyczne opisy, odrobina grozy
  • Sesja przyjazna dla osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną:
  • Źródło grafiki: http://www.castlesandmanorhouses.com/photos.htm

Opis sesji:
„Położone w północno-wschodniej części księstwa Akwitanii ziemie Derrevin to niezwykle spokojne i urokliwe miejsce. Na słonecznych równinach rozsiane są liczne pola uprawne i pastwiska. Krystalicznie czysta rzeka Gilleau dzieli się z mieszkańcami swoimi darami, a południowa część lasu Klęski należy do najbezpieczniejszych jego obszarów. Sprawujący władzę na tym obszarze księstwa Lord Markus z Derrevin cieszy się szacunkiem zarówno szlachty jak i chłopów. Podatki nie są wysokie, a ziemie chętnie odwiedzają kupcy, zarówno z innych księstw jak i z sąsiednich krajów. Życie toczy się tu leniwym monotonnym rytmem dziennej pracy i wieczornej rozrywki.

Tak było kiedyś…”

Moim założeniem jest poprowadzenie tej sesji w formie dramatu z elementami grozy i niewielkim dodatkiem magii i miecza. Gracze wybiorą jedną z 4 przygotowanych kart postaci, z których każda jest przedstawicielem niższej klasy społeczeństwa bretońskiego. Do wyboru są dwie postaci żeńskie i dwie męskie stąd też najlepiej gdyby udało się dobrać drużynę 2K2M :). Sama przygoda jest bardzo mocno nastawiona na odgrywanie postaci. Tworząc historię każdej z nich starałem się, już na tym etapie przedstawić każdemu z graczy ciężki i dramatyczny obraz świata w którym przyjdzie się im odnaleźć. Jako, że wszystkie postaci mieszkają w tej samej osadzie już są sobie znane, ale stopień relacji na jakim się znajdują ich motywacje i cele zostały odzwierciedlone w historii każdej z nich.

Abyśmy niepotrzebnie nie gonili by wyrobić się w ramach czasowych oraz odpowiednio weszli w klimat przygody, oczekuję od graczy zapoznania się z przesłanym przed sesją pełnym wstępem, wyborem postaci i po otrzymaniu ode mnie odpowiedzi zapoznania się z jej historią. Plusem będzie też przeczytanie informacji o wybranej profesji, które można znaleźć na Warhammer Wiki, jednak nie jest to konieczne. Tak więc warunkiem uczestnictwa w sesji będzie zgoda na kontakt mailowy z MG :).

W kwestii mechaniki i wprowadzonych przeze mnie modyfikacji wszystko wyjaśnię na sesji.

Sama historia jest początkiem jednego z istotnych wątków pobocznych w prowadzonej przeze mnie dłuższej kampanii opowiadającej losy jednego z rycerzy królestwa Bretonii, jednak żadna ze znanych z kampanii postaci nie pojawi się w tej przygodzie więc nie będzie żadnych znacznych spoilerów :).

ps. Jeszcze nie prowadziłem sesji z nastawieniem na taki klimacik, ale zawsze musi być ten pierwszy raz :).